بسیج اساتید در برداشتن گام دوم انقلاب رسالت سنگین تری دارد

استان لرستان
در پیام مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نور لرستان به مناسبت روز بسیج اساتید تاکید شد؛

بسیج اساتید در برداشتن گام دوم انقلاب رسالت سنگین تری دارد

اساتید بسیجی، اگر روزی با مجاهدت در عرصه های نبرد و بصورت رو در رو با دشمن در تلاش بودند، امروز مجاهدت علمی و تلاش برای بی تاثیر نمودن و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه با هدف قطع وابستگی کشور، خود مجاهدتی بی‌نظیر است.

.  به گزارش دفتررسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج لرستان، به مناسبت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه پیام نور لرستان، یادداشتی به شرح ذیل منتشر کرد؛

        بسم الله الرحمن الرحیم 

امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند راهبری و نقش آفرینی موثر بسیج اساتید در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی می باشیم.

۳۱ خرداد سالروز شهادت بزرگمرد مجاهد عرصه رزم،جهاد علمی و عرصه های بسیار سخت،شهید پرافتخار(( دکتر مصطفی چمران رضوان الله علیه ))می باشد،که به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده  است.

شهید چمران شخصیتی بود که، مهاجر الی الله بود ، آنهم هجرتی توأم با بصیرت برای علم تا آنجا که در رشته خود سرآمد بوده و در تعلیمات نظامی نیز در اوج نبوغ و بی نظیر بود و همچنین در تربیت نفس در محضر امام موسی صدر(ره)،مجاهد فی سبیل الله بود،
 او اهل جهاد توأم با عرفان عملی بود،فانی فی الله بود،عالم و آگاه به زمانه و در نهایت بصیرت و بصیرت دهی بود.

امروز نیز بسیج اساتید ما با فعالیت های ارزنده و حضوری آگاهانه و با بصیرت و اثرگذار در عرصه‌های مختلف راه و مکتب آن شهید بزرگوار را ادامه می دهند،امام خمینی(ره) بسیج را دارای یک هویت فرهنگی  و دارای رسالت ویژه می دانست.

از نگاه رهبری حکیم انقلاب نیز فرهنگ بسیجی ، فرهنگ معنویت ، شجاعت ، غیرت، استقلال،آزادی و مجموعه معرفت ها و روش هایی می داند که می تواند مجموعه‌های عظیمی را در ملت به وجود بیاورد.

بسیج اساتید دانشگاه و حوزه در عرصه‌های دفاع مقدس با تقدیم ده‌ها شهید تلاش و مجاهدت خود را در گام تثبیتی انقلاب اسلامی به زیبایی تمام به منصه ظهور گذاشته اند.

اینک که در سال‌های ابتدایی گام دوم انقلاب هستیم بسیار متفاوت‌تر از قبل نیازمند ، راهبری عالمانه و نقش آفرینی فعالانه ، موثر ، و توأم با بصیرت و به هنگام اساتید بسیجی هم برای تربیت دانشجویان در تراز شهید چمران و نیز برای حل بسیاری از مشکلات کشور با رویکرد علمی و حل المسائلی و متناسب با نیازها و اقتضائات روز و نیز مشارکت دادن مردم در همه عرصه های مورد نیاز و البته با ویژگی مردمی خود که همان از مردم ، با مردم ، برای مردم،همراهی و در دل مردم بودن است می باشد.

آری!!!

 اگر روزی با مجاهدت در عرصه های نبرد و بصورت رو در رو با دشمن در تلاش بودند ، *امروز مجاهدت علمی و تلاش برای بی تاثیر نمودن و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه با هدف قطع وابستگی کشور، خود مجاهدتی بی‌نظیر است.*
 
امیدواریم شاهد نقش ‌آفرینی و راهبری هر چه بهتر و بیشتر بسیج اساتید آنهم با روحیه امیدآفرینی در گام دوم انقلاب در این دوره حساس باشیم و با تمام وجود یاری گردولت منتخب انقلابی باشند ، ان شاءالله.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.