تبیین رسالت نهضت استادی در لرستان

استان لرستان
در نشست هم اندیشی بمناسبت سالروز شهادت چمران و روز بسیج اساتید مطرح شد؛

تبیین رسالت نهضت استادی در لرستان

شهید چمران، استاد تراز انقلاب اسلامی و الگوی اساتید بسیجی دانشگاههای کشور است

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی لرستان، به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید نشست هم اندیشی "رسالت نهضت استادی بسیج لرستان" با حضور مسئولین و معاونتهای سازمان بسیج اساتید دانشگاههای لرستان و کانونهای استادی استان و جمعی از اساتید بسیجی استان به میزبانی کانون بسیج اساتید دانشگاه لرستان برگزار شد

در این نشست، اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان لرستان، دیدگاه‌های خود را درباره‌ی خصوصیات استاد تراز انقلاب اسلامی (با تأکید بر ابعاد شخصیتی شهید چمران) و همچنین موضوعات و مشکلات مرتبط با توسعه‌ی استان لرستان، بیان کردند.

دکتر علی نظری، رئیس بسیج اساتید استان لرستان در سخنانی بر این نکته تأکید کرد که ابعاد مختلف شخصیتی شهید چمران، یک الگو برای تبیین خصوصیات و ویژگی‌های استاد تراز انقلاب اسلامی است که همه باید در رفتارشناسی به آن توجه داشته باشیم.

دکتر نظری توضیح داد که نقش یک استاد تراز انقلاب اسلامی، تلاش علمی و عملیاتی و کاربردی برای ارائه‌ی راهکارهای قابل اجرای علمی در جهت رفع مشکلات و چالش‌های جامعه است و بسیج اساتید استان لرستان نیز تا جایی که برایش مقدور بوده است تلاش کرده در این مسیر، گام بردارد.

وی تشریح کرد که استاد تراز انقلاب اسلامی، از هر نظر باید برای دانشجویان الگو باشد و همگی باید کوشش کنیم متناسب با محتوای بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی، فعالیت‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را با رویکرد حل‌المسائلی‌، تقویت کرده و توسعه دهیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان تصریح کرد که رویکرد این سازمان، تقویت فرهنگ مطالبه‌گری و ارائه‌ی راهکارهای علمی برای رفع مشکلات استان لرستان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این نشست و در سخنانی، شخصیت شهید چمران را یک شخصیت ممتاز معنوی و جهادی دانست که هم در فکر و هم در اقدام و عمل، براساس آموزه‌های فرهنگ جهادی و دینی، عمل می‌کرده است.

وی توضیح داد که مدیریت شهید چمران از نوع مدیریت جهادی بود و براساس این نوع مدیریت، ایشان به یک شخصیت ممتاز و الگو تبدیل شد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان از مدیریت و اعضای سازمان بسیج اساتید استان لرستان، قدردانی کرد و توضیح داد که سازمان بسیج اساتید استان لرستان نقش مهمی در ترغیب جامعه‌ی دانشگاهی استان به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خردادماه داشته است.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود، توضیح داد که فرهنگ جهادی، فرهنگ کار شبانه‌روزی و بدون وقفه برای خدمت به نظام، انقلاب و کشور است و این مدل کار و فرهنگ، می‌تواند مشکلات و چالش‌های جامعه را رفع نماید.

وی تشریح کرد که با یاری و مشارکت فعال بسیج اساتید استان لرستان، پویش دعوت گسترده به مشارکت حداکثری در انتخابات به راه افتاد که خوشبختانه، منجر به خلق حماسه‌ی مشارکت دانشگاهیان در انتخابات ۲۸ خردادماه شد.

در این نشست اساتید مختلف به مباحثه و تضارب آرا پیرامون رسالت نهضت استادی بسیج لرستان در فصل نوین پیش روی این نهاد پرداختند. 

همچنین در این نشست از تعدادی از استادان بسیجی دانشگاه‌های استان لرستان، دکتر احسان رشیدیان، دکتر حشمت‌اله خسروی‌نیا، دکتر عابدین درویشی‌پور، دکتر فریدون امیدی‌نسب، خانم دکتر نصیر‌زاده، دکتر فیروز شرفی تجلیل شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.