روحیه ی حسین فهمیده و بهنام محمدی در نسل نوجوان جامعه ی امروز هم موج می زند

استان لرستان
حمید مظفری (مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور لرستان)؛

روحیه ی حسین فهمیده و بهنام محمدی در نسل نوجوان جامعه ی امروز هم موج می زند

عاشورا دامنه بسیار وسیعی از والاترین صفات و ارزش های انسانی و دینی است و در دوران دفاع مقدس به این صفات و ارزش ها دوباره تجلی بخشیده شد.

به گزارشی دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج لرستان، وبینار نهمین نشست استاد- جامعه به مناسبت هفته ی دفاع مقدس در شب اربعین سالار شهیدان (۴مهر ۱۴۰۰) برگزار شد.

حمید مظفری (مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور لرستان) در این نشست ضمن تاکید بر این نکته که؛ عاشورا دامنه بسیار وسیعی از والاترین صفات و ارزش های انسانی و دینی همچون ایثار، شکیبایی، جوانمردی، عزت، وفا، آزادگی و بصیرت است افزود؛ در دوران هشت سال دفاع مقدس به این صفات و ارزش ها دوباره تجلی بخشیده شد.
وی در ادامه تاکید کرد؛ تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت هایی است که رزمندگان این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل انجام دادن. دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و حتی می توان گفت بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می شود، بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد بصورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه های مختلف به نسل جوان انتقال داد تا نسل امروز به همان نسلی که اوج تاریخ دفاع مقدس را آفرید، ملحق شود.
مظفری افزود؛ امروزه نیز میبینیم غرب با هالیوود قهرمانان تخیلی تولید می کنند اما در اینجا نوجوانان ما قهرمانان واقعی هستند، بطور نمونه، علی لندی یک شیرپسر لر دهه هشتادی نشان داد در عصر فضای مجازی، اگر همین الان جنگ تحمیلی تکرار شود ۱۵ ساله های زیادی هستند که حاضرند جانفشانی کنند. علی لندی دانش آموز ۱۵ ساله که با شجاعت و فداکاری جان دو بانو را نجات داده بود خود دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد و یاد شهدای دفاع مقدس را برای ما زنده نگه داشت و نشان داد نسل بهنام محمدی ها و حسین فهمیده ها هنوز ادامه دارد و فهمیدیم این سرزمین هیچ وقت از حضور قهرمانهای بزرگ تهی نمی شود.

گفتنی است این نشست با سخنرانی مهدی شاهین در موضوع بازخوانی اوضاع ایران و عراق در آستانه ی جنگ و تضارب آرا برخی دیگر از شرکت کنندگان همراه بود.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.