عدالت طلبی و آرمانخواهی، افق انتظار ایرانیان را تا سر حد ظهور، گسترش داده است

استان لرستان
قاضی زاده هاشمی (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی)در جمع شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاههای لرستان؛

عدالت طلبی و آرمانخواهی، افق انتظار ایرانیان را تا سر حد ظهور، گسترش داده است

یکی از مهمترین دلایل عدم رضایت مردم نسبت به وضع موجود علاوه بر وجود برخی ناکارآمدی‌های مدیریتی، این حقیقت است که عدالت طلبی و آرمانخواهی، افق انتظار ایرانیان را تا سر حد ظهور، گسترش داده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاههای لرستان نشست شورای مرکزی بسیج اساتید این استان با  قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ۸اسفند۱۳۹۹ در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم آباد برگزار شد.

قاضی زاده ی هاشمی ضمن تقدیر از  مجاهدت های اساتید بسیجی لرستان و امید و انگیزه ی آنان برای توسعه، پیشرفت و آینده روشن تر استان و کشور، افزود؛
پیشرفتهای جمهوری اسلامی در سطح کلان به حدی چشمگیر است که از لسان دوست و دشمن به آن اذعان شده است. اما روح عدالت طلبی و آرمانخواهی حاکم بر گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ مردم ایران هنوز هم افق انتظار خود را ظهور می داند و از این رو کم و کاستی های موجود را برنمی تابد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین استقلال طلبی و استبدادستیزی را ناشی از همین روح حاکم بر جامعه ایرانی دانست و بر لزوم تغییر گفتمان و نظام ارزشی حاکم بر مدیریت اجرایی کشور تاکید کرد. و احترام به قانون و شفافیت را از الزامات رسیدن به وضع مطلوب قلمداد کرد.

در این نشست، علی نظری، مسوول سازمان بسیج اساتید دانشگاههای لرستان نیز با ذکر مصادیق میدانی متعدد بر وجودظرفیتهای  فراوان برای توسعه استان به رغم برخی سو مدیریتها، تبعیض ها، نابرابریها در سطح استان تاکید و به این نکته اشاره کرد که بهترین راه حلّ مسائل، اصلاح  و تنقیح قوانین  و ایجاد تعادل میان در آمدها به ویژه در خصوص ایجاد فضای کسب و کار برای دانش آموختگان است 

گفتنی است که برخی اساتید دانشگاههای لرستان نیز، در ابتدای این نشست به بیان دیدگاههای خود پرداخته با تمرکز بر وضعیت موجود در استان از منظرهای تخصصی خود، خواهان نقش آفرینی بیشتر مجلس برای نیل به وضع مطلوب در استان - به شرح ذیل- شدند؛

پس از تبیین مقدمات توسط علی فتح الهی (مسوول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد) علی حیاتی(معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید لرستان) با تمرکز بر محور صنعت و معدن، لرستان را از نظر وجود ظرفیتهای فراوان معدنی شاخص دانست و تاکید کرد به خاطر فعال نیودن اناق بارگانی، عدم مدیریت صحیح و کارآمد و عزل و نصبهای بی ضابطه و مالیاتهای سنگین،  این بخش در لرستان وضعیت خوبی ندارد.

در ادامه طهماسبی، عضو هیات علمی دانشگاه، لرستان را چهارمین استان آبی کشور و دارای زمینه و ظرفیتهای کشاورزی فراوان  دانست. و در ادامه سیل خیز بودن، عدم تخصیص منابع آبی و فرسایش خاک را از مهمترین مشکلات این حوزه دانست. طهماسبی تبدیل دانشکده کشاورزی به دانشگاه را در راستای حل این مشکلات در لرستان الزامی دانست.

در ادامه  حشمت الله خسروی نیا، عضو هیات علمی دانشگاه، نیز ۷۵ درصد جغرافیای طبیعی لرستان را مناسب دامپروری اعلام کرد و افزود؛ دامپروری سنتی در لرستان باید به سمت مجتمع های مدرن کشت و صنعت و... هدایت شود.

افشین بازگیر، معاون منابع انسانی سازمان بسیج اساتید دانشگاههای لرستان، نیز با تعبیر استان ثروتمندِ فقیر، بر لزوم مدیریت منابع انسانی توانمند بومی برای حل مشکلات و چالش های استان تاکید کرد.

فیروز شرفی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد، نیز مردم لرستان را از نظر ویژگیهای فیزیولوژیک دارای توانمندیهای ورزشی  کم نظیر دانست و در ادامه به عدم توجه به تخصص ها و نبود شایسته گزینی در عرصه ی مدیریت ورزشی استان تاکید کرد.

در ادامه حجه الاسلام  حبیب حاتمی، نماینده نهاد رهبری در دانشگاههای استان، خواستار ورود مجلس برای نظارت بر انتصابات مختلف که از اصلی ترین عوامل  مسایل و بحران ها و چالش های استان و دغدغه های دانشگاهیان است پرداخت.

در ادامه، عزت الله سپه وند، معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان بسیج اساتید دانشگاههای لرستان، نیز  لرستان را دارای تاریخ و تمدن و فرهنگ چندهزار ساله و امنیت را یکی از مهمترین شاخص های موجود آن دانست و در ادامه تاکید کرد؛ متاسفانه به رغم اینکه لرستان از استان های طراز اول در بحث وجود امنیت است اما بنا به دلایل تاریخی و فرهنگی از منظر احساس عدم امنیت هم از نخستین استان های کشور است و این تناقض باعث عدم جذب سرمایه گذاری از سوئی و ابزاری برای  توجیه غلط عدم موفقیت برخی مدیران  ناکارآمد شده است.

گفتنی است در این نشست مباحث دیگری از جمله موضوع افزایش حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم و... نیز مطرح و در اظهارات قاضی زاده هاشمی مورد توجه قرار  گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.