همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان ارتقاء می‌یابد

استان لرستان

همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و بنیاد نخبگان استان ارتقاء می‌یابد

نشست مشترک بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان از جمله برنامه‌های غرفه‌ی دانشگاه لرستان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایران بود که با حضور دانشجویان برگزار شد.

در این نشست، دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان و دکتر محمدباقر دولتشاهی، سرپرست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان بر گسترش همکاری‌های دوجانبه و کاربردی، تأکید کردند.

 

دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان در این نشست مشترک گفت:«لرستان ظرفیت‌های مختلفی دارد ولی چندان نتوانسته است به جایگاه شایسته خود در شاخص‌های توسعه‌یافتگی برسد».

 

دکتر امیری تشریح کرد:«ظرفیت اصلی استان، ظرفیت انسانی و دانشگاهی است و جامعه علاوه بر سرمایه‌گذاری بر روی سرمایه‌های مادی بایستی بر روی سرمایه‌گذاری‌های انسانی و معنوی هم سرمایه‌گذاری کند تا بتواند به پیشرفت همه‌جانبه برسد».

 

وی تصریح کرد:«پرورش فکرها، استعدادها و حمایت از خلاقیت‌ها باعث می‌شود در مباحث توسعه‌یافتگی و پیشرفت، به دستاوردهای مهم و اثرگذاری نائل شویم».

 

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان ادامه داد:«رسالت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های علمی، بسیار سنگین است؛ زیرا باید ظرفیت‌های نخبگانی دانشگاهی را به مدیران بشناسند و ارتباط بین ظرفیت‌های دانشگاهی با مدیران،‌ یک ارتباط اثرگذار و پایدار باشد».

 

دکتر حمزه امیری، بیان کرد:«نهاد دانشگاه باید بتواند توانمندی‌های انسانی را در جامعه، بیشتر کند».

 

دکتر امیری توضیح داد:«هر اتفاقی یا تصمیم مدیریتی که در سطح جامعه قرار است اتخاذ شود بایستی پشتوانه‌های علمی، کارشناسی، تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشد».

 

وی افزود:«بنیاد نخبگان این آمادگی را دارد که همکاری‌های خود را با دانشگاه لرستان در راستای حمایت از نخبگان دانشگاهی و استعدادهای برتر دانشگاهی برای رفع مشکلات استان، گسترش بدهد».

 

دکتر محمدباقر دولتشاهی، سرپرست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان در این نشست گفت:«رویکرد دانشکده‌‌های دانشگاه لرستان از جمله دانشکده فنی و مهندسی، گسترش همکاری‌های کاربردی با سازمان‌های بیرون از دانشگاه همچون بنیاد نخبگان استان است».

 

دکتر دولتشاهی توضیح داد:«خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دانشگاه لرستان حضور فعالی در جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایران دارد و این جشنواره، فرصتی خوبی است تا توانمندی‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان و سایر دانشکده‌ها به جامعه عرضه شود».

 

سرپرست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان افزود:«دانشکده فنی و مهندسی دارای ظرفیت‌های فراوان انسانی در بخش هیئت علمی و دانشجویی است که می‌بایست بیش از پیش، ارتباطات بین دانشکده و سازمان‌هایی همچون بنیاد نخبگان استان افزایش یابد تا با اقدامات نخبگانی و علمی، بتوان مشکلات جامعه را رفع کرد».

 

گفتنی است دانشگاه لرستان حضور فعالی در جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایران به میزبانی خرم‌آباد دارد که از تاریخ 18 تا 22 اردیبهشت‌ماه در مجموعه گردشگری قلعه تاریخی فلک‌الافلاک، برپاست.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.